Hazels Landschap Hazels LandschAPP

“‘K heb geen zin!”. Wie hoort dat niet af en toe,  als je lekker met de kinderen naar buiten wil, maar ze zijn met geen stok de deur uit te krijgen? Soms weet je zelf ook niet meer welke list je kunt verzinnen om ze toch een frisse neus te laten halen. IJssellandschap heeft hiervoor een oplossing:  Laat ze kennis maken met Hazel de Haas! Een goede aanleiding om toch lekker naar buiten te gaan.  Hazel neemt kinderen én hun ouders via de interactieve app Hazels Landschap mee het IJssellandschap in.

De voorpret begint al thuis waar het verhaal en de locatie kunnen worden uitgezocht. Vervolgens gaan de kinderen op de locatie zelf op zoek naar een code om sleutels te verzamelen. Op elke locaties zijn 2 sleutels te vinden en bij een bepaald aantal sleutels verdienen ze een verrassing.  Spelenderwijs krijgen de kinderen op deze wijze het verhaal mee van de plek en haar bewoners. Maak bijvoorbeeld kennis met Wilco en Heleen, boer en boerin in Diepenveen. Op hun boerderij kan je melk tappen en naar de kalfjes kijken. Of ga op zoek naar gekke freule Daisy en de Heks van Lettele. Op de meeste locaties is er in de buurt horeca te vinden of zijn er andere activiteiten te ondernemen. De app Hazels Landschap is geschikt voor kinderen van 8 t/m ca 11 jaar en vanaf 22 mei kosteloos te downloaden in de playstore. De link vind je hier: HAZEL’S LANDSCHAPP

 

 

We vinden het belangrijk jongeren te betrekken bij het landschap. Daarom is het extra leuk dat Hazels Landschap  ontworpen en ontwikkeld is door studenten van Saxion in samenwerking met IJssellandschap. Binnen het Saxion Smart Solutions project gaan studenten van diverse disciplines binnen Saxion aan de slag met een vraagstuk.  In dit geval was de vraag hoe verhalen aantrekkelijk te maken voor een breed publiek. Hier is het concept van de app Hazels Landschap uit ontstaan. Vervolgens is 1 van de studenten uit het project afgestudeerd op de doorontwikkeling van de app.  Een andere student heeft de app compatible gemaakt voor de playstore. We danken dan ook alle betrokken studenten voor hun inzet en creativiteit. Een speciale dank gaat uit naar Tess Eijkelkamp (creative media & game technology) en Max Gulldén (computer software engeneering).

 

Nieuwsbrief